Componistes programma Cristin Wildbolz
Huba de Graaff (Nederland) studeerde sonologie in Utrecht en compositie aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag bij Gilius van Bergeijk, Louis Andriessen, Frederic Rzewski, Dick Raaymakers en Walter Zimmermann. Sinds begin jaren '80 werkt met computers. Ze treedt zelf op met live-elektronika en dynamische klanksculpturen, waarbij ze beweging in klank omzet en andersom. Ze schreef voor o.a. ASKO, de Volharding, Ernestine Stoop + Harry Sparnaay + Neel van der Elst, en werkte met o.a. Teye Wijnterp. Ze organiseerde verschillende concertseries met Arthur Sauer.
Barbara Woof (Nederland/Australië) studeerde compositie bij Peter Sculthorpe en muziekwetenschap aan de Universiteit van Sydney. In 1981 na het toekennen van een beurs van de universiteit is zij naar Nederland gekomen om haar compositie studies voort te zetten bij Peter Schat en Jan van Vlijmen alsmede elektroakoestische compositie bij Jan Boerman en studiotechniek op het Instituut voor Sonologie te Utrecht.
In 1985 ontving zij de Martim Codax prijs voor haar tape compositie "Syzygy"
Sinds 1988 is zij als docent verbonden bij de faculteit Kunst, Media en Technologie van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht.
In 1992 was zij 'composer in residence' bij de Australische omroep (ABC); naast twee werken voor orkest te hebben geschreven is zij ook nauw betrokken geweest bij hun onderwijs programma voor scholen.Sinds voltooiing van haar studie aan de theaterschool schrijft Barbara Okma (Nederland) muziek voor verschillende theatergroepen zoals Canci Geraeds, Dogtroep en Maccus. In 1997 besloot zij compositie aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag te gaan studeren, alwaar zij les krijg van Clarence Barlow, Gilius van Bergeijk, Martijn Padding, Diderik Wagenaar en Louis Andriessen. In haar composities nemen tekst en beeld als zijnde muziek een belangrijke plaats in, waardoor we misschien beter zouden kunnen spreken van tekst / beeld / nootcomposities.
Mela Meierhans' (Zwitserland/Berlijn) vormgevende interesses tenderen naar gelaagdheid en openheid. Haar composities zijn vaak gebaseerd op teksten en handelen over filosofie, politiek en architectuur. Ze schrijft wat ze noemt "Partnerschaftliche Musik" voor dans, video en theater. Ze ontvangt compositieopdrachten van en werkt samen met diverse ensembles en orkesten, zoals Ensemble Kanheilich, trio event Berlin, Symphonieorchester Basel, Canto Battuto, Ensemble Aequatuor, The Roosevelt Ensemble Washington en Cieletterra.
Margrit Rieben (Zwitserland) studeerde slagwerk bij Billy Brooks aan de Zwitserse Jazz School. In 1995 ontving zij een stipendium van het kanton Bern voor studie in Parijs. Haar interesse voor alle mogelijke en onmogelijke akoestische en elektronische geluiden bracht haar tot experimentele en geïmproviseerde muziek. Ze gaat vaak interdisciplinaire samenwerkingverbanden aan met kunstenaars uit de moderne dans, performancekunst, theater, literatuur, installaties en video.
Na haar studie compositie en directie aan de Rubin Academy of Music te Tel-Aviv studeerde Keren Rozenbaum (Israël) compositie en elektronische muziek bij o.a. Gilius van Bergeijk, Roderick de Man, Diderik Wagenaar en Louis Andriessen aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Ze ontving diverse prijzen en beursen, waaronder een beurs van het Koninklijk Conservatorium te Den Haag. Haar werk wordt in Israël en daarbuiten met groot succes uitgevoerd.
Haruna Miyake (Japan) studeerde piano en compositie aan de Juilliard School of Music in New York. Haar carrière begon met een opdracht voor de concertserie waarmee de Alice Tully Hall in het Lincoln Centre werd geopend. Als componist en pianist heeft ze veel ervaring met een groot aantal genres variërend van orkest en improvisatie tot traditionele Japanse muziek. Recentelijk is ze gevraagd te participeren in het Lockenhaus International Music Festival, het Heidelberg contemporary Music Festival, Music from Japan Festival in New York en andere internationale projecten. Als pianist en componist heeft ze gewerkt met een groot aantal musici zoals Richard Stoltzman, Wayne Shorter, Frederic Rzewski en Butch dancer Kazuo Ohno.
Anne LeBaron (Verenigde Staten) is een componiste, harpiste en docente met een internationale reputatie. Ze studeerde o.a. bij György Ligeti. Ze schreef werken in bijna ieder hedendaags genre en haar werken worden uitgevoerd en uitgezonden in de hele Verenigde Staten en Europa. Haar orkestwerken werden gedirigeerd door o.a. Leonard Slatkin, Jorge Mester en William McLaughlin. Ze ontving talrijke prijzen waaronder de Guggenheim Foundation Fellowship en een McKim Commision van de Library of Congress.